Veelgestelde vragen
Heb je vragen over het bestelproces, de levering of ons retourbeleid? Misschien staat het antwoord op je vraag tussen de veelgestelde vragen die wij alvast voor je op een rijtje hebben gezet.
Heb je andere specifieke vragen? Stuur ons dan gerust een berichtje via onze contactpagina en je krijgt van ons binnen twee werkdagen een persoonlijk antwoord.
Bestellen
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren nadat deze is geplaatst?
Dat is mogelijk, mits je bestelling nog niet is verzonden. Check je e-mail of je een verzendbevestiging hebt ontvangen. Als je deze nog niet hebt, laat ons dan tijdig weten wat er gewijzigd moet worden aan je bestelling door een e-mail te sturen naar info@pomconceptstore.nl
Als de bestelling al wel is verzonden, dan kunnen wij deze helaas niet meer voor je annuleren of wijzigen. Je kan het wel binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen op eigen kosten naar ons retour sturen.
Hoe snel wordt mijn bestelling verwerkt?
Wij streven ernaar om bestellingen binnen twee werkdagen te versturen. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken, dan stellen wij je hier natuurlijk van op de hoogte. Bestellingen die in het weekend of op feestdagen zijn geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt.
Welke betaalmethodes accepteert pomconceptstore.nl?
Je kan bij ons via iDEAL (Nederland) of Bancontact (België) betalen.
Zit er een factuur bij de bestelling?
Nee, wij versturen jouw factuur enkel per e-mail. In de doos zit geen factuur of pakbon.
Waarom is mijn bestelling vrijgesteld van btw?
Dat komt doordat wij gebruik maken van de kleineondernemersregeling (KOR). De KOR is een btw-vrijstelling. Dit betekent dat wij geen btw berekenen over de producten die wij leveren aan klanten.
Let op: Ben je een zakelijke klant? Doordat wij de KOR toepassen, kan je op de zakelijke kosten die je bij ons maakt geen btw verrekenen.
Bezorgen en ophalen
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Alle items worden met veel liefde zorgvuldig en veilig door ons verpakt. Wij gebruiken daarvoor veelal hergebruikte verpakkingsmaterialen: let’s go green! 🌿
Breekbare items worden altijd door ons met extra beschermingsmateriaal verpakt en wij plakken op de doos waarschuwingsstickers, om de postbezorgers erop te attenderen dat de inhoud van het pakketje breekbaar is.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De gemiddelde levertijd bedraagt 3-5 werkdagen. Jouw bestelling wordt namelijk binnen twee werkdagen door ons verwerkt en overgedragen aan de bezorgdienst. Via e-mail ontvang je dan van ons een verzendbevestiging met een persoonlijke track en trace code, zodat je jouw bestelling kan volgen. PostNL en DHL hebben gemiddeld 2-3 werkdagen nodig om de bestelling te verwerken en te bezorgen.
Wat zijn de verzendkosten?
De exacte bezorgkosten worden bij de checkout automatisch berekend op basis van het totaal gewicht en de grootte van de items die in jouw winkelwagen zitten.
Vervolgens selecteer jij door welke vervoerder jouw pakket wordt afgeleverd. Voor het versturen van bestellingen binnen Nederland maken wij gebruik van de bezorgdiensten van PostNL en DHL. Leveringen binnen België worden standaard bezorgd via DHL.
Brievenbuspakket Nederland
• PostNL € 4,25
• DHL € 4,20
Pakketpost Nederland
• PostNL € 6,95
• DHL € 6,45
Pakketpost België
DHL € 11,-
Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ophalen?
Zeker! Op afspraak is het mogelijk om jouw aankoop bij ons op te halen in Meppel (Drenthe, NL). Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
Selecteer tijdens het bestelproces ‘Gratis ophalen in Meppel’. Nadat je de bestelling hebt geplaatst, sturen wij je binnen twee werkdagen een e-mail om samen een ophaalmoment in te plannen.
Retourneren
Ik heb een beschadigd / verkeerd item ontvangen, wat moet ik doen?
O nee, dit is niet waar je om hebt gevraagd... Als je een beschadigd of verkeerd item hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact met ons door een e-mail te sturen naar info@pomconceptstore.nl
Kan ik een item retourneren?
Twijfels over je aankoop? Geen probleem. Je hebt namelijk de mogelijkheid om de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren (herroepingsrecht).
Let op: De retourkosten zijn voor je eigen rekening. Wij verrekenen uiteindelijk de retourkosten met het aankoopbedrag en de bezorgkosten die je hebt betaald om de bestelling bij je af te laten leveren. Wanneer je alleen een deel van de bestelling retour stuurt, worden de bezorgkosten niet teruggestort.
Hoe kan ik een item retour sturen?
Volg het onderstaande stappenplan.
1) Stuur een e-mail naar info@pomconceptstore.nl waarin je aangeeft welke items je retour stuurt en vermeld hierbij jouw naam, adres en het ordernummer. Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een e-mail met een QR-retourlabel van DHL.
2) Zorg dat de items veilig zijn verpakt in de originele doos of in een andere stevige kartonnen doos.
3) Geef het pakket af bij een DHL ServicePoint bij jouw in de buurt en laat de QR-retourlabel op je mobiel scannen. Wij raden je aan om het verzendbewijs en de traceercode goed te bewaren. Wij zijn namelijk bij retourzendingen niet aansprakelijk voor zoekgeraakte en beschadigde pakketjes.